Inmiddels heb ik mijn weg aardig gevonden, maar in mijn onderwijscarrière groeide het werk me regelmatig boven het hoofd. Er was altijd wat te doen, het was nooit klaar. Ik raakte snel van slag als ik te maken had met kritische ouders, collega’s of ‘lastige’ leerlingen. Zelfreflectie was eerder zelfkritiek: het kon altijd beter, mooier, uitgebreider en vernieuwender.
Eens in de zoveel tijd barstte er (meestal thuis) een bommetje door alle opgekropte frustratie en stress.
Als ik toen wist wat ik nu weet, dan was ik al veel eerder veel relaxter geweest in mijn werk vermoed ik. Én nog net zo gemotiveerd. Want ik vind leerkracht zijn een prachtige baan! En ja: er is sprake van piekbelasting, maar ik kan er véél beter mee omgaan.
Ga jij ook steeds over je grenzen heen? Werk je in het onderwijs of ergens anders en vind je je je werk heel leuk, maar heb je wel steeds het gevoel dat je het allemaal maar net redt of eigenlijk allang niet meer?
Lukt het je niet om je focus te houden?
Wil je ontdekken wat de dieper liggende oorzaak is en wat jij zelf kunt doen om met meer rust en plezier te werken? Dan is Rapid Transformational Therapy iets voor jou.
Kijk eens rond op mijn website of neem contact op voor meer informatie.